מחקר מילות מפתח
כלי מחקר מילות מפתח אוסף את כל הנתונים החיוניים במקום אחד. פשוט הזינו מילת מפתח או כתובת URL של אתר מתחרה כדי להתחיל לבנות את הליבה הסמנטית של האתר שלכם!
1. רגלו אחר המתחרים על מנת ליצור את רשימת מילות המפתח הראשונית.
גילוי מילות המפתח שבעבורן מדורגים המתחרים שלכם היא דרך חכמה לאיתור מילות מפתח שיביאו לכם את תנועת הגולשים שאתם רוצים. על מנת לגלות בקלות את מילות המפתח הללו, עברו אל דוח ריגול אחר מתחרים והקלידו את כתובת ה-URL של האתר המתחרה. אם אתם מנהלים עסק מקומי, הגדירו את המיקום המתאים.
כאשר רשימת המילים מוכנה, לחצו על סמל הפלוס הירוק כדי להוסיף מילות מפתח טובות לסל מילות המפתח, כך שתוכלו לבצע מחקר מעמיק יותר בהמשך.
אנו ממליצים לשים לב לפרמטר KEI (שמשמעותו Keyword Effectiveness Index). פרמטר זה משתמש במספר החיפושים (גלובליים או מקומיים) ובמקדם תחרות המפרסמים של מילות המפתח ליצירת אומדן נהדר לגבי יעילותה של מילת מפתח זו. ככל שה-KEI גבוה יותר – כך טוב יותר.
2. קבלו הצעות להעשרת רשימת מילות המפתח שלכם.
עברו אל דוח קבל הצעות למילות מפתח על מנת לאתר מילות מפתח שטרם חשבתם עליהן. זכרו שמילות מפתח מסוג זנב ארוך טובות לאתר שלכם. דוח קבל הצעות למילות מפתח יעזור לכם למצוא שילובי זנב ארוך בניסוח המדויק שבו אנשים משתמשים לחיפוש. כברירת מחדל, הדוח מוזן מארבעה מקורות, באפשרותכם להפעיל/לכבות כל מקור בהתאם להעדפותיכם: מתכנן מילות המפתח של Google Ads, השלמה אוטומטית בסרגל החיפוש של גוגל, חיפושים קשורים בתוצאות החיפוש והתוכן של הסניפט אנשים שאלו גם על. כך שאין שום דרך שתוכלו לפספס ביטויי מפתח טובים!
השתמשו באפשרות הציגו הצעות רק עם מילות המפתח על מנת למצוא הצעות הכוללות את כל המילים בביטוי המחופש
הגדירו את טווח נפחי החיפוש המועדף עליכם
הקפידו להגדיר את המיקום והשפה הנכונים

השתמשו שוב בסמלון הפלוס הירוק על מנת להוסיף את מילות המפתח הטובות ביותר לסל מילות המפתח.
3. קבלו מילות מפתח מתוך כלי מנהל האתרים של גוגל
הדוח מילות מפתח מתוך כלי מנהל האתרים של גוגל מציג את מספר הפעמים שהאתר שלכם הוצג בתוצאות החיפוש של גוגל בעבור מילת מפתח ספציפית (חשיפות), את מספר הפעמים שהגולשים לחצו על האתר שלכם (הקלקות), את שיעור הקליקים (CTR%) ואת המיקום הגלובלי הממוצע של האתר שלכם בעבור כל מילת מפתח. התייחסו במיוחד למילות מפתח עם ממוצע דירוגים גבוה אך שיעור הקלקות נמוך ולמילות מפתח עם שיעור הקלקות גבוה אך ממוצע דירוגים נמוך. אלו הם סוסי העבודה הפוטנציאליים שלכם – לחצו על הפלוס הירוק שלצד המילים הללו על מנת להכניס אותן לסל מילות המפתח, לצד אלו שכבר שם.
4. השתמשו בסל מילות המפתח על מנת לזקק ולארגן את רשימת מילות המפתח שלכם
לאחר שתאספו את מילות המפתח שלכם אל תוך סל מילות המפתח, תוכלו לצפות בנתונים של כל אחת מהן.
Click the flag icon next to a keyword to analyze its performance in the Rank Tracking report.
The data columns – Monthly searches, Average cost per click, KEI, Impressions, etc. – can be hidden/displayed at your discretion:

אתם יכולים ליצור תגיות בסל מילות המפתח ולהקצות אותן בפעולת אצווה למילים שבחרתם.
These will help you to organize convenient data filtering in other tools, e.g. in the Rank Tracking by Tag report.
הדבר נעשה ברגע שיוצרים פרויקט חדש והוא נועד לספק סיוע ראשוני בביצוע מחקר מילות מפתח. מקור מילות המפתח הוא Google Ads. אתם יכולים למחוק את מילות המפתח הללו מהסל והן לעולם לא יופיעו שוב אלא אם תוסיפו אותן מחדש באופן ידני.
אכן כן. ההגדרה מתבצעת במחקר מילות מפתח > הגדרות > אזור היעד. לחלופין, ניתן להגדיר את אזור היעד ושפת היעד בדוחות ריגול אחר מתחרים או קבל הצעות למילות מפתח ולנתח את הנתונים הספציפיים בעבור אותה השפה והמדינה.

אנא בצעו את הפעולות הבאות:
- עברו אל הכלי מחקר מילות מפתח ולחצו על הגדרות בצד שמאל למעלה.
- באזור חיפושים מקומיים הזינו את המיקום שלכם בשדה המתאים.
- לחצו על הקישור הוסיפו אזור נוסף להזנת אזורים נוספים.

שימו לב שהגדרות אלו משותפות לכלים מעקב דירוגים ומחקר מילות מפתח, לכן, קביעת ההגדרות באחד מהכלים הללו תוחל אוטומטית גם על הכלי השני.
אם כבר הכנתם קובץ טקסט ובו רשימת מילות מפתח, תוכלו לייבא אותה לסל מילות המפתח. תוכלו גם להוסיף מילות מפתח באופן ידני. פתחו את כלי מחקר מילות מפתח > סל מילות המפתח ולחצו על הכפתור +הוסיפו מילות מפתח. בחרו באפשרות הוספה ידנית או ייבוא מתוך קובץ.

אם אתם חוקרים מילות מפתח באמצעות הכלים קבל הצעות למילות מפתח, ריגול אחר מתחרים או מילות מפתח מתוך כלי מנהל האתרים של גוגל, השתמשו בכפתור + הירוק כדי להוסיף מילות מפתח לסל מילות המפתח או בכפתור החץ כדי להסיר מילות מפתח מסל מילות המפתח.

אנו משתמשים בממשק ה-API של Google Ads לקבלת הצעות למילות מפתח בדוח ריגול אחר מתחרים.
הדוח קבל הצעות למילות מפתח אוסף רעיונות למילות מפתח מארבעה מקורות שונים:
מתכנן מילות המפתח של Google Ads
טיפים להשלמה האוטומטית של מחרוזת החיפוש בגוגל
רמזים מתוצאות החיפושים הקשורים בדפי התוצאות של מנועי החיפוש
תוכן מתוך הסניפט "אנשים שאלו גם על" בתוצאות החיפוש
כברירת מחדל, כל ארבעת המקורות מופעלים בדוח. באפשרותכם לבחור את המקורות בהתאם להעדפותיכם באמצעות הגדרות > מקורות מידע:
הדוח מילות מפתח מתוך כלי מנהל האתרים של גוגל, כפי שמעיד שמו, מוזן בנתונים מכלי מנהל האתרים של גוגל. דוח זה מתאפשר רק אם המערכת קיבלה הרשאת גישה אל נתוני חשבון Google Search Console של האתר.
כן, פתחו את כלי מחקר מילות מפתח > סל מילות המפתח ולחצו על הקישור יצא נתונים בפינה השמאלית העליונה של הדוח. הדוח זמין להורדה בפורמטים PDF ו-CSV. בתפריט הייצוא תמצאו גם את האפשרות שלח קובץ PDF בדוא"ל ותצוגה מקדימה לפני הדפסה.

KEI הוא מדד היעילות של מילות המפתח. מדד זה יכול לתת מושג ראשוני על מידת היעילות של מילת מפתח ספציפית בעבור אתרכם. להלן הנוסחה לחישוב KEI:
כאשר GS מייצג את מספר החיפושים החודשיים הגלובליים/המקומיים ו-BC מייצג את תחרות הצעות מחיר הנוכחית ב-Google Ads.
ככל שיחס ה-KEI גבוה יותר, כך מילת המפתח פופולרית יותר (יותר אנשים מבצעים חיפוש עם מילת מפתח זו), ותחרותית פחות (פחות אתרים מתחרים על מילת מפתח זו ב-Google Ads, ולכן, ככל הנראה פחות מהם יופיעו כתוצאות רלוונטיות בדפי התוצאות של מנוע החיפוש).
ניתן להתבסס על ההגדרות הבאות של ערכי KEI:
חלש: 4.99-0
בינוני: 9.99-5
טוב: 19.99-10
מצוין: 20 ויותר
בהחלט, פתחו את כלי מחקר מילות מפתח ועברו אל סל מילות המפתח על מנת לסמן את מילות המפתח שתרצו לתייג. לחצו על פעולות > הקצו תגיות.
הקלידו את שם התגית החדשה, לחצו על צרו כדי לשמור אותו ברשימה, ואז לחצו על כפתור בצע. אתם יכולים גם לבחור בתגיות שנוצרו לפני כן.

על מנת להסיר לחלוטין תגית מסל מילות המפתח, סננו את מילות המפתח המסומנות בתגית שאתם עומדים להסיר, סמנו את התיבה העליונה כדי לבחור את כל מילות המפתח עם התגית, לחצו על פעולות > הקצו תגיות. ברשימת התגיות בטלו את הסימון של תגית זו ולחצו על בצע. פעולה זו לא רק תסיר את התגית מכל מילות המפתח שנבחרו, אלא גם תמחק אותה מרשימת התגיות הזמינות.

תוכלו לבדוק את המידע בכלי מחקר מילות מפתחדוח > מילות מפתח מתוך כלי מנהל האתרים של גוגל ולחדד את רשימת מילות המפתח שלכם באמצעות נתונים אלו.
הדוח מציג גם חשיפות (מספר הפעמים שדפי האתר שלכם הופיעו בתוצאות החיפוש), הקלקות (מספר הפעמים שמשתמשים לחצו על רשומת האתר שלכם בתוצאות החיפוש של מילת מפתח מסוימת), שיעור הקלקות (CTR הוא היחס בין מספר המשתמשים הלוחצים על קישור ספציפי לבין המספר הכולל של המשתמשים הצופים בדף) ואת ממוצע הדירוגים של האתר שלכם בתוצאות החיפוש של מילת מפתח מסוימת.
הדו"ח מילות מפתח מתוך כלי מנהל האתרים של גוגל יכול לעזור לכם למצוא מילות מפתח המביאות תנועה לאתרכם גם אם מעולם לא הגדרתם אותן בעבור דפי נחיתה באתר. פרמטרים כגון חשיפות (כמה פעמים הוצג האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל בעבור מילת המפתח), הקלקות (מספר הפעמים שגולשים הקליקו על תוצאה של האתר שלכם), CTR וממוצע הדירוגים של האתר שלכם בעבור מילת המפתח הם הסמנים הטובים ביותר להערכת היעילות של מילות המפתח. אם אתם רואים כי ממוצע הדירוגים של האתר שלכם בעבור מילת מפתח ספציפית אינו בטופ 10 אבל עדיין המילה מביאה הופעות וקליקים – אתם בהחלט צריכים להוסיף מילת מפתח זו לסל מילות המפתח שלכם. מדוע? מפני שאם תבצעו אופטימיזציה לדפי נחיתה באתר לפי מילת מפתח זו תוכלו להגדיל את כמות ההקלקות אפילו יותר!
ככל הנראה חיברתם לפרויקט את האתר הלא נכון מכלי מנהל האתרים. בצעו את השלבים הבאים כדי לחבר את האתר הנכון:
עברו אל Google Search Console > שאילתות מובילות > הגדרות.
סמנו את התיבה בטל גישה ל-Google Search Console בעבור פרויקט זה. לחצו על שמור.
ודאו כי לחשבון ה-Google שלכם יש הרשאת גישה לאתר.
חזרו אל הכלי Google Search Console ואשרו שוב את חשבון גוגל הנדרש.
בחרו את האתר הנכון מרשימת האתרים שנמצאו ב-Google Search Console שלכם ולחצו על בצע.
פעולה זו תעדכן את הנתונים במחקר מילות מפתח ≫ מילות מפתח מתוך כלי מנהל האתרים של גוגל גם כן.