הפצת מאמרים
לאורך השנים השתנה ערכה של ההודעה לעיתונות והיום, אם נעשה בה שימוש כטקטיקה לבניית קישורים בלבד, היא פשוט לא אפקטיבית. עם זאת, אין זה אומר שההודעות לעיתונות עצמן הן חסרות תועלת.
אחת הסיבות העיקריות לשימוש בהודעות לעיתונות היא הרצון להעביר מידע חדשותי חשוב על המותג או על העסק שלכם לשוק רחב יותר. לכך הן מיועדות. הודעות אלו יכולות לעזור לכם בניהול המוניטין באמצעות דחיקת מידע שלילי לתחתית תוצאות החיפוש. הן באות גם עם בונוס – אם עיתונאי קורא את ההודעה לעיתונות ומחליט לכתוב על המותג שלכם מאמר המכיל קישורים, קישורים אלה הם בהחלט בעלי ערך.
הודעות לעיתונות הן עדיין חלק בר-קיימא מכל קמפיין שיווקי הבנוי היטב, כשיש לכם על מה לדווח. מטרתכם היא לייצר עניין ולהפוך את ההודעה לראויה לטיפול חדשותי של חברות הפצת המדיה, בתקווה שאלו ימשיכו את הסיפור או יבקשו ראיון. לצורך כך עליכם למצוא סוג של פיתיון שימשוך את תשומת הלב של אנשי החדשות ואת שאר הקוראים.
בעת כתיבת הודעה לעיתונות, השתדלו להציג את עצמכם בצורה חיובית ומקצועית. ההודעה שלכם לעיתונות צריכה להסתיים בפסקה קצרה (לפי תבנית קבועה) המתארת את החברה, את המוצרים, את השירות וכן את תקציר ההיסטוריה של החברה.
פעלו לפי המפרטים של שירותי הפצת ההודעות לעיתונות המסבירים כיצד לכתוב הודעה טובה לעיתונות והכינו אותה להגשה נוספת. כאשר ההודעה מוכנה, הגישו אותה לשירותים ההפצה שבחרתם.
ניתן גם לשלוח את ההודעה לעיתונות לכמה עיתונאים ובלוגרים מובחרים באמצעות דוא"ל על מנת להפיץ את החדשות.