תוכנית שותפים
יישום תוכנית שותפים הוא פרקטיקה שיווקית שבה אתם מתגמלים "שותפים" בעבור כל מבקר או לקוח שהביאו לכם מאמצי השיווק שלהם. שיטת התמורה הפופולרית ביותר היא חלוקת הכנסות או עלות לכל מכירה. שיטת חלוקת ההכנסות עדיפה לכם, מכיוון שכך אינכם נושאים בהוצאות שיווק אלא אם יש תוצאות.
ישנן כמה דרכים למעקב אחר מכירות שותפים:
-
הצטרפו לרשת שותפים.
יתרונות: קל להתחיל תוכנית שותפים באמצעות הצטרפות לרשת שותפים. רשת שותפים תעשה את כל העבודה בשבילכם: מעקב אחר מכירות, תשלום עמלות וכו'. חוץ מזה, אתם לא צריכים לחפש שותפים פוטנציאליים – לרשתות שותפים בדרך כלל יש בסיס משתמשים רחב משלהן.
חסרונות: מלבד עלות ההצטרפות לרשת (הרשתות עשויות לבקש מכם עד כמה אלפי דולרים מראש), אתם תחויבו באחוז מסוים עבור ניצול השירות שלה. ייתכן שהרשת לא תספק לך את פרטי הקשר של הלקוחות שלכם.
טיפ: אם אתם שוקלים להשתמש באחת מרשתות השותפים כסוחרים, הירשמו קודם כול כשותפים ובדקו את השירות שהשותפים שלכם יקבלו.
-
רכשו סקריפט מעקב CGI או כתבו אחד משלכם.
יתרונות: הסקריפט והשרת שלכם יעקבו אחר המכירות של השותפים שלכם ואחר הסכום שאתם חייבים בתשלום עבור מכירות אלו. זה אומר שאתם הבעלים והמנהלים של כל המידע על השותפים שלכם ואתם יכולים גם ליצור עמם קשר.
חסרונות: זאת האחריות שלכם לשלם לשותפים כאשר מגיע מועד תשלום העמלות שלהם.
ישנן כמה ספריות של תכניות שותפים היום. הירשמו אליהן כדי לקדם את תכנית השותפים שלכם מעבר לבסיס הלקוחות הקיים.
תארו את היתרונות של תכנית השותפים שלכם, את שיעורי העמלות ואת שיטת תשלומים.
הערה: כמה מהספריות דורשות קישור גומלין
במקרה של הרשמה בחינם, או שאתם יכולים לשלם עבור רישום מומלץ.
רוב השותפים שלכם יגיעו מקרב קהל הלקוחות שלכם. על כן, מאוד חשוב לספר להם שהם יכולים להרוויח כסף ממכירת המוצרים שלכם.
חשבו על השותפים שלכם: הציבו את המידע על תכנית השותפים בדף הבית שלכם, הפכו את ההצטרפות אליה לקלה ומהירה, ללא דרישת עלויות ראשוניות. אתם יכולים גם לחשוב על תכנית שותפים בעלת שתי שכבות; זה יעודד את השותפים להביא שותפים חדשים ולהרוויח עמלות משניות.
זכרו להודיע לשותפים שלכם על עדכונים, חדשות, פעילויות קידום וכו'.
רוב השותפים שלכם ישתמשו בבאנרים שתתנו להם, אבל אתם לא יכולים ליצור מודעת באנר שמדברת לכולם ועונה על הצרכים הספציפיים של כולם. עודדו את השותפים שלכם להתאים את המסר לקהל שלהם. שימוש בשפה שבה מדבר הקהל שלהם יעניק לשותפים CTR גבוה יותר, והם ימשכו וישלחו אליכם לקוחות רבים יותר.