קישורים פנימיים
הכלי מחשב את סמכות הדפים ואת תרומת מלל הקישור ומעריך את חשיבותם של דפי האתר באופן דומה למנועי החיפוש. לאחר ניתוח הממצאים תוכלו לקבל הערכה לגבי האופן שבו מנועי החיפוש מבינים את מהות האתר שלכם.
הדפים עם תרומת מלל הקישור הגבוהה ביותר מהווים את נושא האתר. תוכלו להשתמש במידע זה על מנת לשנות את המלל בקישורים ואת מספרם ובאופן כזה לשנות את מהות האתר כפי שהיא נתפסת על ידי מנועי החיפוש.
נתחו את סדר חשיבותם של דפי האתר באמצעות הכלי ניתוח סמכות הדפים בשילוב עם כלי ניתוח דפי נחיתה.
ודאו כי הדפים החשובים לכם ביותר לקידום יקבלו את המספר הגבוה ביותר של קישורים נכנסים מדפים אחרים באתר והפחיתו את מספר הקישורים לדפים פחות חשובים לקידום. פעולה זו תתרום לחיזוק הדפים החשובים ולעלייה בדירוגים שלהם בדפי התוצאות של מנועי החיפוש.
לכל דף באתר יש מידה מסוימת של סמכות. כאשר דף מקשר לדף אחר הוא מעביר לו חלק מהסמכות. בואו נסתכל על הדוגמה:
לדף האדום שבתרשים יש את הסמכות הגבוה ביותר מכיון שישנם ארבעה דפים אחרים שמקשרים אליו והוא עצמו אינו מקשר לשום דף אחר (כלומר, הוא לא תורם מסמכותו לאף אחד מדפים אלו, אלא רק מקבל מהסמכות שלהם).
בכדי לחשב את סמכות הדף תוך התחשבות בקישורים הנכנסים והיוצאים ממנו אנו משתמשים בנוסחה דומה לזו ששימשה את גוגל לחישוב מדד ה-PageRank. אנו מניחים כי לכל דף באתר יש סמכות כלשהי, לדוגמה 1. הדף הצהוב בתרשים מקשר לשלושה דפים, והמשמעות היא שהוא מעביר מסמכותו כ-0.3 לכל אחד מהדפים שהוא מקשר אליהם (אנחנו קוראים לכך: תרומת הקישור). הקישור מהדף הצהוב מגדיל את סמכותו של הדף האדום ב-0.3 . אנו משקללים את הסמכות הסופית של דפי האתר על ידי מספר חזרות של הפעלת הנוסחה.
סמכות הדף היא גורם SEO שמשמעותו גדולה, וזאת מכיון שהיא עוזרת למנועי החיפוש להבין אילו דפים מהאתר שלכם הם בעלי ערך גבוה יותר בעבור קהל היעד שלכם. ודאו כי דפי הנחיתה שלכם (דפים המתוכננים להתברג גבוה בתוצאות החיפוש ולהביא תנועה איכותית לאתר) הם בעלי סמכות גבוהה.
גורם SEO חשוב נוסף הוא תרומת מלל הקישור. כפי שכתבנו לעיל, לכל קישור יש תרומה מסוימת התלויה בסמכות הדף. תרומת מלל הקישור היא סכום תרומות הסמכות של כל הקישורים המשתמשים במלל קישור זהה. המשמעות היא שככל שיהיו יותר דפים בעלי סמכות גבוהה המקשרים עם מלל זה, כך תגדל תרומתו של המלל לדף המקושר.
תרומת מלל הקישור חשובה שכן היא מסייעת למנועי החיפוש להבין את מהותו הסמנטית של האתר. השתמשו בקישורים בעלי תרומת מלל גבוהה ובאמצעות כך ספרו למנועי החיפוש במה עוסק האתר שלכם.
ערך סמכות הדפים נמדד בסולם לוגריתמי בין 0 ל-100 ומחושב על בסיס מבנה הקישורים הפנימיים של האתר. ככל שסמכות הדף גבוהה יותר, כך גדל הסיכוי של הדף להופיע במנועי חיפוש וליהנות מדירוגים מובילים. שימו לב, ערך סמכות הדפים אינו מתייחס לאתר בכללותו, אלא לכל אחד מהדפים שלו בנפרד.
המגבלות בכלי קישורים פנימיים זהות לאלו שבכלי תקינות ותאימות האתר בתוכנית השירות הנוכחית שלכם:
סולו – עד 1,000 דפים לפרויקט;
Startup – עד 1,000 דפים לפרויקט;
Corporate – עד 5,000 דפים לפרויקט;
Agency Unlimited – עד 50,000 דפים לפרויקט.
הסורקים יתחילו עם דף האינדקס ולאחר מכן יעקבו אחר הקישורים כדי להגיע לדפים אחרים. זכור כי ללא קשר להגבלת הסריקה של הדפים הזמינים, הכלי הפנימי יפסיק לנתח קישורים אם יגיעו ל -200 אלף הקישורים.
אם ניתן לחלק את האתר שלכם לחלקים שונים, אתם יכולים להוסיף אותם כפרויקטים נפרדים וכך ייסרקו וינותחו דפים נוספים.
כן, הזחלן יכול להתעלם מדפים ומתיקיות משנה באתר שלכם, אם תוסיפו אותם לרשימת החריגים. תוכלו להשתמש בכתובות אתר מדויקות או במסכות.
שימו לב שרשימת ההחרגות מסונכרנת ומשותפת בין הכלים קישורים פנימיים ו-תקינות ותאימות האתר.
כשאתם נמצאים בתוך כלי ניתוח דפי נחיתה, לחצו על החץ הקטן בשורה שמעל הטבלה. מתוך הרשימה שנפתחה בחרו בדף הנחיתה שאותו תרצו לנתח.
דוח מבנה האתר מכיל את הרשימה המלאה של הדפים הייחודיים שנסרקו על ידי הסורקים של מערכת seo קידום אתרים בעבור האתר/הפרויקט הנתון.
דפים עם פרמטרים דינמיים מושמטים מדוח מבנה האתר.
כאן תוכלו למצוא גם את התוכן של תגיות ה-Title וה-Description של כל דף שנותח.
ניתן לגשת אל דוח מבנה האתר בקלות ישירות מהכלים ביקורת טכנית ו-סקירה כללית של בעיות SEO באתר, פשוט השתמשו בקישור מבנה האתר הנמצא באריחים למעלה: