מדדי מתחרים
כלי מדדי מתחרים הוא מעין מרכז שבו מאוחסנים כל הדוחות הזמינים על ביצועי המתחרים. על מנת לשנות את ההגדרות לדוח הכלול בכלי מדדי מתחרים, יהיה עליכם לעבור לכלי המזין ולפתוח את ההגדרות (נמצא בפינה השמאלית העליונה). על מנת להגיע לכלי המזין בקלות, עיינו בקישורים בתחתית כל דוח במדדי מתחרים.
כיצד ניתן לשנות את רשימת המתחרים?
לפניכם שתי אפשרויות:
ערכו את רשימת המתחרים בניהול רשימת מתחרים בכלי מדדי מתחרים. אתם יכולים להזין את כתובות ה-URL באותו האופן שבו הייתם עובדים בכל עורך טקסט (הקלידו או העתיקו/הדביקו) וגם לחפש מתחרים נוספים באמצעות לחיצה על הקישור מצאו אתרי מתחרים נוספים. שימו לב! כתובות ה-URL של המתחרים שהוספו בדרך זו אינן נכללות באופן אוטומטי בדוחות.
ערכו את רשימת המתחרים בהגדרות של כלים בודדים. פתחו את אחד הכלים (למשל מעקב דירוגים) ומצאו את הכפתור הגדרות בצד שמאל. לחצו עליו והמשיכו אל הכרטיסייה מתחרים שבה אתם יכולים לבחור או לבטל את הבחירה בכתובת URL של אתר מתחרה קיים וכן להקליד, להדביק או למחוק כתובת, כפי שהייתם עושים בכל עורך טקסט אחר.
הערה: רשימת המתחרים משותפת בין ההגדרות של כל הכלים המנתחים את המתחרים (אלו הם הכלים: מעקב דירוגים, Google Analytics, פרופיל קישורים של אתרים מתחרים, ריגול אחר קישורים נכנסים למתחרים ומעורבות חברתית). לפיכך, הוספה או מחיקה של כתובות אתרים מתחרים בהגדרות של כלי אחד יגרמו לאותם השינויים בכל הגדרות הכלים האחרים. עם זאת, זכרו שלמרות שרשימת כתובות האתרים המתחרים משותפת לכל הכלים, האתרים שתבחרו לבדוק בכל אחד מהדוחות עשויים להיות שונים בכל כלי.
כתובות ה-URL של המתחרים שנוספו באמצעות ניהול רשימת מתחרים מאכלסות את רשימת המתחרים בכל ההגדרות של הכלים הקשורים. עם זאת, הן אינן נכללות בדוחות בצורה זו, מכיוון שלכל כלי יש מגבלות משלו בנוגע למספר כתובות ה-URL של המתחרים שהוא מנתח.
על מנת להציג בדוח כתובות URL של אתרים מתחרים שנוספו לרשימה, יהיה עליכם להמשיך לכלי המכיל את הדוח הרצוי (למשל Google Analytics, מעקב דירוגים וכו') > לפתוח את הגדרות > מתחרים, ואז לסמן את כתובות ה-URL הנדרשות וללחוץ על שמור כדי להחיל את השינויים.
האם ניתן לקבל את נתוני תנועת המבקרים של אתרי אינטרנט מתחרים?
כן, כל שעליכם לעשות הוא לציין את כתובות ה-URL של האתרים המתחרים שלכם בדוח תנועת מבקרים בהשוואה למתחרים.
זוהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת:
פתחו את הדוח ניתוח תנועה > תנועת מבקרים בהשוואה למתחרים.
לחץ על סמלון גלגל השיניים של ההגדרות בפינה השמאלית העליונה והעתיקו/הדביקו את כתובות ה-URL. לחלופין, לחצו על הכפתור מצאו אתרי מתחרים נוספים.
לחצו על שמור והמתינו להפקת הדוח.
אל הדוח תנועת מבקרים בהשוואה למתחרים תוכלו להגיע גם דרך ניתוח תנועה וגם דרך מדדי מתחרים.